POINT
OF SALE
PRODUCTIE

DIENSTVERLENING
HANDEL EN
LOGISTIEK

ONDERWIJS
OVERHEID
ORGANISATIE

EXACT
WE VOEGEN
UW BRANCHE
GRAAG TOE

"Bedrijfszekerheid in de Zorgsector"

“De Duynsberg” beheert drie zorgcentra voor ouderen, een serviceflat met 250 appartementen en een aparte afdeling verzorging met 40 appartementen. In de serviceflat woont men geheel zelfstandig waarbij de bewoners gebruikmaken van het servicepakket dat “De Duynsberg” te bieden heeft. De bewoners van de serviceappartementen ontvangen in hun eigen appartement een volledige verzorging. Aan de bewoners van het naast gelegen koopappartementengebouw “Duynsstaete” worden door “De Duynsberg” diverse diensten verleend. Dankzij het aanbod van een aantal belangrijke faciliteiten en diensten aan de bewoners, mag de serviceflat "De Duynsberg" het predicaat 'Senioren Residenties Nederland' voeren. De organisatie telt ongeveer 80 medewerkers.
 
Beginperiode
De systeembeheerder van “De Duynsberg”. Met de ondersteuning van de consultants van Perfection zorgt zij voor een bedrijfszekere automatiseringsomgeving binnen een complexe zorgorganisatie. “Ik verzorgde destijds de financiële administratie, de salarisadministratie en het systeembeheer. In 1996 is Hans Vos hier komen werken die van mij de financiële administratie en het systeembeheer overnam. Toen hij in 2007 vertrok heb ik het systeembeheer weer van hem overgenomen. Ik heb wel even getwijfeld of ik dat weer wilde oppakken. Er is sinds 1996 toen ik er mee stopte veel veranderd. In 1996 stond er een heel oude IBM server en een stuk of drie losse PC’s. Daar zat geen enkele samenhang in. De back-up moest voor elke PC afzonderlijk gebeuren. Overal draaide verouderde software. Voor de hele administratie was er één PC. Kortom, geen bedrijfszeker systeem waarmee je de mogelijkheden van automatisering absoluut niet kon benutten.”
 
Bedrijfszekerheid 24/24
“Dat er gemoderniseerd moest worden was voor iedereen binnen onze organisatie wel duidelijk”. De vraag was met wie gaan we in zee? Perfection kende Hans Vos van zijn vorige werkgever, maar we hebben natuurlijk ook andere partijen benaderd. In totaal zijn er toen vier offertes uitgebracht. Perfection kwam daar qua prijs/prestatie het beste naar voren. Daarbij is het natuurlijk niet alleen de prijs die van belang is. We wilden naast een scherpe prijs ook stabiliteit en betrouwbaarheid omdat we 24 uur per dag open zijn. Dat betekent dat alles ook 24 uur per dag moet functioneren.”
 
Meedenken in kostenefficiency
 “Het onderscheidend vermogen van Perfection is niet de prijs, maar hun dienstverlening. Als er bijvoorbeeld een storing optreedt, dan reageren ze heel snel. Ons netwerk is nog nooit ongepland uit de lucht geweest. Verder valt op dat ze altijd goed kijken naar wat wij nodig hebben. Ze komen met suggesties voor kostenefficiënte verbeteringen. In 2009 was één van onze servers en een aantal PC’s aan vervanging toe. Perfection zal dan niet de duurste server neerzetten, maar zorgvuldig afwegen wat technisch maar ook financieel verantwoord is. Onlangs stonden we op het punt een offerte voor vier nieuwe PC’s te ondertekenen. Onze contactpersoon bij Perfection belde dat er na het versturen van de offerte een goedkopere versie met dezelfde specificaties op de markt was gekomen. Dat noem ik nu kostenefficiënt meedenken.”
 
Onmisbaar
“Momenteel werken wij voor de financiële administratie met zijn drieën in Exact Globe. Het is een gebruiksvriendelijk en flexibel softwarepakket. En mochten we er echt niet uitkomen, dan helpt de helpdesk van Perfection ons weer prima op weg. Tevens gebruiken wij Exact Synergy van Exact, dat door Perfection zodanig is ingericht dat het door praktisch alle afdelingen binnen onze organisatie gebruikt wordt. De receptie gebruikt Exact Synergy voor agendabeheer, de technische dienst om alle communicatie en technische documenten vast te leggen bij de leveranciers. Niet alleen onze medewerkers zijn in Exact Synergy geregistreerd, maar ook onze cliënten. Op die manier kunnen de restaurantmedewerkers vastleggen wie er wanneer en wat komt eten. Hier op de administratie leggen wij onze planning vast en worden facturen en correspondentie per bewoner opgeslagen. Dat scheelt enorm veel tijd in het zoeken naar documenten. Exact Synergy wordt de hele dag gebruikt, als het pakket onverhoopt even niet in de lucht is, dan word ik als systeembeheerder meteen gebeld. We kunnen simpelweg niet meer zonder”.

Flexibel systeembeheer
“Wij hebben voor Exact en onze Infra een Modulaire Service Overeenkomst met Perfection afgesloten. Het prettige daarvan is dat we kunnen bepalen hoever we willen gaan met het systeembeheer. We kunnen Perfection alles laten doen, maar we kunnen er ook voor kiezen om heel veel in eigen beheer te doen. Werkzaamheden die ik te weinig doe of waar ik niet voor opgeleid ben, kunnen we aan Perfection overlaten. Hun consultants zijn hier kind aan huis. Omdat ik parttime werk zie ik ze niet altijd, maar ze weten precies wat ze moeten doen. En mochten de werkzaamheden een keer uitlopen, dan regel ik frites voor de mannen, zodat ze niet op een lege maag hoeven te werken.”

Stichting De Duynsberg
Indigolaan 100
5044 SB TILBURG
T. 013-4683939
F. 013-4683092
e-mail: info@duynsberg.nl
website: www.duynsberg.nl
 
Oplossingsgebied: Exact Globe/Synergy en infra.

Aantal hoofdgebruikers: 10

Branche: Gezondheids- en welzijnszorg

HPE Silver PartnerWebsense Gold PartnerPlatform Outsourcing NederlandExact Certified PartnerVodafoneInnovaphone Authorized Reseller (iAR)APC Reliability Provider PartnerVeeam Silver ProPartnerNutanixRIPE NCCCitrix Silver Solution ProviderCisco Select Certified PartnerVMware Professional Solution ProviderHP Gold Client Virtualization Specialist