Perfection Automatiseringen: Koppel me maar aan

Perfection Automatiseringen: Koppel me maar aan

Hij is een zendeling, een evangelist eigenlijk. Maar bepaald niet in de traditionele betekenis van het woord. Edward Goessens lacht: ‘Ik heb een nobele job. Met Perfection in Tilburg en The Computer Company in Maastricht lopen we voorop waar het IT betreft. Dat moet ook wel. Ik mag aan mijn klanten uitleggen dat de wereld van de IT razendsnel verandert. Wat de toekomst is en hoe ze die bij kunnen benen.’

Dat de wereld razendsnel verandert, weten we natuurlijk allemaal. Maar hoe we daar mee om moeten gaan is een tweede. Edward: ‘Ik ben 47, ik kan me nog heel goed herinneren dat de fax iets unieks was. Een kastje waar je papier oplegde, het faxnummer intoetste en dan kwam het er aan de andere kant van de lijn gewoon uit. Revolutionair! Nu gebruikt bijna niemand nog een fax, het is compleet ingehaald door e-mail. Maar voor mijn dochters, die vijftien en achttien zijn, is mailen alweer een compleet achterhaald concept. Old skool, doen ze niet aan. Net als bellen trouwens, daar gebruiken ze hun telefoon helemaal niet voor. Over een paar jaar neemt de nieuwe medewerker zijn apparaat mee naar zijn werkgever en zegt: ‘koppel me maar aan’. Systemen worden meer en meer aan elkaar gekoppeld, ook in huis trouwens. Wij faciliteren dat voor het bedrijfsleven.’

Opdoeken
TCC is al 25 jaar een goede partner voor ICT-dienstverlening. ‘Elke vijf jaar staat de IT-wereld op zijn kop door nieuwe toepassingen. Alles is dus vergankelijk, snel achterhaald en ingehaald’, zegt Edward. ‘Ik ben veel op reis, bezoek congressen van leveranciers om daaruit te filteren met welke innovaties we aan de slag moeten. We polsen bij onze klanten hoe zij erover denken. Daarna gaan we verder kijken en investeren. Testen, bouwen, kijken hoe we dingen kunnen vertalen naar de Nederlandse en Europese markt. En tegen de tijd dat vernieuwingen echt doorzetten, kunnen wij het, goed getest, aanbieden. Ik voorspel dat over vijf jaar ieder bedrijf een IT-bedrijf is. Vroeger was IT ondersteunend, nu niet meer. De afhankelijkheid van IT wordt steeds groter, als dat niet goed draait in je bedrijf, kun je opdoeken. En dat geldt voor alle bedrijven.’

Robot op je bureau
Het Internet of Things moeten we, volgens Edward, ook omarmen. ‘We zitten er al middenin eigenlijk. Apparaten aan elkaar gekoppeld, Machine to Machine. We krijgen robots en andere zaken die ons ondersteunen. Thuis, maar ook in je bedrijf. Daar kun je van alles van vinden. Ik kan ook honderd bezwaren bedenken. Maar ik zie liever de kansen die er zijn. Als er straks een leuk, vriendelijk ogend robotje op mijn bureau zit om me te ondersteunen, waarom niet? Ik geef hem een leuke naam en vraag of hij voor me kijkt hoe laat de volgende afspraak is. En ik vind het ook alleen maar handig als ik niet meer op een lichtknop hoef te drukken, maar dat de lamp automatisch aanspringt. Waarom niet? Dit is een ontwikkeling die we doormaken. Net als met de mobiele telefoon. In eerste instantie riep iedereen dat ze die niet nodig hadden, daar ging je toch niet mee lopen bellen op straat? En kijk nu, iedereen heeft een smartphone.’

Haperende lijnen
Edward geniet van Tilburg, en van de Brabanders: ‘Ik was zeer aangenaam verrast door de warmte en hartelijkheid waarmee ik ben ontvangen. Twee dagen per week werk ik in Tilburg en ik voel me hier ontzettend thuis. In mijn studententijd kwam ik er regelmatig, ik vind dat de stad ten positieve is veranderd. Maastricht is prachtig, maar Tilburg doet er niet voor onder. Wij zijn uniek met ons bedrijf. We zitten niet in de Randstad, daar voel ik me ook niet zo thuis trouwens. Maar we hebben daar onze sterkte van gemaakt. Met ons eigen datacentrum zijn we niet afhankelijk van haperende lijnen tussen Amsterdam en Limburg. Met ons datacenter concept garanderen we maximaal zeventien minuten down-tijd in een jaar. En dat is uniek. Onze cloudoplossingen werken gewoon goed, en daar heb je als bedrijf behoefte aan. Je moet als ondernemer kunnen groeien en krimpen, elke maand kunnen op- of afschalen. Die dienstverlening bieden wij. Je betaalt voor de afgenomen diensten.’ 

Artikel: Lees het volledige artikel ook op Regio Business
Uitgave: Maart/April 2017         

Tekst: Jenneke de Roij
Fotografie: Linn de Kort

 

HPE Silver PartnerWebsense Gold PartnerPlatform Outsourcing NederlandExact Certified PartnerVodafoneInnovaphone Authorized Reseller (iAR)APC Reliability Provider PartnerVeeam Silver ProPartnerNutanixRIPE NCCCitrix Silver Solution ProviderCisco Select Certified PartnerVMware Professional Solution ProviderHP Gold Client Virtualization Specialist